İŞE ALIM, İŞE ALIM MÜLAKATLARI ve ORYANTASYON EĞİTİMİ

Yer
: Titanic City Hotel Taksim, İstanbul
Başlama Tarihi
: 18.04.2020
Bitiş Tarihi
: 19.04.2020
Süre
: 02 Gün - 14 Saat


Ayrıntılı Bilgi

İnsan Kaynakları Yönetimi ve Temel Kavramlar
İnsan Kaynaklarının Fonksiyonları
Temsil Edilen Organizasyonun Yapısı ve Şirket Kurumsal Kimliğini Tanımlama
İşe Alımın Amacı
İnsan Kaynakları Planlaması
İşe Alım Prosesi
Stratejik İşe Alım Kararı
İşe Alım Kaynakları
İşe Alımda Medya Kullanımı
İş İlanı Nasıl Hazırlanır?
Mülakat Nedir ?
Mülakat ile Genel Görüşme Arasındaki Farklar Nelerdir?
Mülakatçının Rolü ve Yetkinlikleri
Yanlış İşe Alımın Maliyeti
Mülakat TİP’leri
Mülakat FORMAT’ları
İşe Alımda Kullanılan Testler
Mülakat Sürecinin Planlanması, Organizasyonu, Uygulaması ve Değerlendirilmesi

  • Doğru Adaya Giden Yolda Mülakat Öncesi Hazırlık
    • Pozisyon Açığının Belirlenmesi
    • İş Tanımı ve Gereklilikler,
    • İlan Yayınlama Süreci
    • Aday Tarama
    • Adayın Nitelikleri ve CV İnceleme
    • Genel Başvurulardan Uygun Pozisyona Aday Seçme
    • Özgeçmiş ve Veri Bankası Oluşturma
    • Pozisyon Uygun Adayları Belirleme
  • Mülakatın Organizasyonu
    • Mülakata Davet Edilecek Adayların Aranması
    • Mülakat Takviminin Belirlenmesi
    • Adayların Mülakat Takvimi Hakkında Bilgilendirilmesi
  • Mülakat Süreci
    • Mülakat Başlama ve Tanışma Anı
    • Mülakat Süreci Hakkında Adaya Bilgi Verme
    • Etkin Soru Sorma Teknikleri
    • Yapılandırılmış Mülakat Soruları
    • Dinleme Teknikleri
    • Aday Değerlendirme Formu Doldurma
    • Ne Zaman Mülakat Stratejisi ve Soru Türleri Değişir?
    • Mülakatın Değerlendirilmesi
    • Adaya Görüşme Sonrası Mülakat Değerlendirme Süreci Hakkında Bilgi Verilmesi
    • Mülakatı Kapatma ve Teşekkür
  • Mülakat Sonrası
    • Adayın Ve Alınan Notların Değerlendirilmesi
    • Adaylar Arasında Karşılaştırma
    • Referans Kontrolü
    • Olumlu Adayların Belirlenmesi
    • Ne Zaman İş Teklifi Yapılmalı
    • İkinci ve 3. Mülakatların Planlanması
    • Aday İşi Kabul Etmez İse / Aday İşi Kabul Ederse

Oryantasyon Programı Nedir? Neden Gereksinim Duyulmaktadır?
Oryantasyon Programının Hazırlanmasında ve Uygulanmasında İnsan Kaynakları Bölümünün Rolü Nedir?
Oryantasyon Programı Nasıl Planlanır?
Oryantasyon Eğitimi
Çalışanın, Oryantasyon Programına Katılacağı Bölümler Neye Göre Belirlenir?
Oryantasyon Programının Uygulanması Süresince Çalışan Nasıl Takip Edilmelidir?
Oryantasyon Programı Sürecinde İlgili Bölüm Yöneticilerinin Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Oryantasyon Programından Sorumlu İlgili Bölüm Yöneticilerinin Performans Ölçütleri Nelerdir?
Oryantasyon Programının Performansı Nasıl Ölçülür ve Kayıt Altına Alınır?
İşten Çıkış Mülakatlarının Oryantasyon Programına ve Uygulama Süreçlerine Katkıları Nelerdir?
Örnek Olay İncelemeleri
Soru – Cevap ve Değerlendirmeleri


Eğitim Tarihi ve Yeri:
18/19 Nisan 2020 Cumartesi, Pazar 10:00 - 18:00
Titanic City Hotel Taksim, İstanbul

EĞİTMEN:
OLCAY BAYTAN

Lisans Eğitimini Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Eğitim İletişimi ve Planlaması bölümünde tamamladı. Lisans eğitimi sırasında TRT İzmir Radyosu Eğitim Programları Bölümünde “Yaşayan Ege Programında” eğitim programlarının içeriğinin hazırlanmasında ve yayın akışının yazılmasında görev aldı.
Yine Lisans Eğitimi sırasında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nin Eskişehir Polis Okulu için hazırladığı Eğitim Projesinde gönüllü olarak çalıştı ve eğitim programlarının içeriklerini tasarladı.
Mezuniyet sonrası Çalık Holding’de İnsan Kaynakları ve Eğitim Uzmanı olarak başladığı görevinde şirketin Kalite Yönetim Sistemleri çalışmalarına da destek verdi ve tüm Kalite Eğitimlerinin organizasyonunu yürüttü. Çalık Grup’un Kurumsal Kimlik çalışmalarında yer aldı.
Daha sonra Vestel Şirketler Grubu’nda İnsan Kaynakları Sorumlusu olarak görev alan Olcay BAYTAN, ağırlıklı olarak Vestel Şirketler Grubu’nda eğitim programlarının hazırlanıp yürütülmesinden sorumlu oldu. İnsan Kaynakları Projeleri ile birlikte Süreçlerle Yönetim proje ekibinde de etkin olarak görev aldı.
1999 yılında sadece LEVIS Üretimi yapan Denimken Tekstil’in İnsan Kaynakları Müdürü olarak görevine başladığında, İnsan Kaynakları Yönetimi, İdari İşler, Endüstriyel İlişkiler ve Sendika İlişkilerinin yürütülmesinden sorumlu oldu.
Tekstil üretiminden Perakende sektörüne geçişi Türkiye’deki mağazacılık sektörünün en güçlü markalarından olan YKM Mağazacılık ile gerçekleşti. 10000 m2 lik kapalı alanda yer alan YKM Galleria mağazasının tüm işe alım, oryantasyon ve eğitim süreçlerinin gerçekleştirilmesinde görev aldı. Gizli Müşteri Memnuniyet Anket değerlendirmelerini projelendirdi. Çalışan memnuniyetinin satış başarısındaki motivasyonu artıracağı inancı ile tüm mağaza yöneticileri ve çalışanları ile İç İletişim Toplantıları ve Eğitimler düzenledi.
2006 yılında VIP Turizm’in İnsan Kaynakları Müdürü olarak organizasyonel gelişim ve büyüme süreçlerine katkıda bulunmuş özellikle bütçe ve performans değerlendirme çalışmalarında yer almıştır. Tüm şirket çalışanlarının aynı anda katılım sağladığı ve paralel oturumlarla 3 gün süren en geniş katılımlı eğitim organizasyonunu başarı ile koordine etmiştir. TUSİAD KALDER İşbirliği ile VIP Turizm’in gerçekleştirdiği Kalite Kongrelerine 3 yıl boyunca VIP Turizmi temsilen katılma fırsatını buldu. Y2010 yılında SİNBO Küçük Ev Aletlerinde İnsan Kaynakları Müdürü olarak görev başladığında, Kalite Yönetim Sistemlerinin Kurulması ile birlikte Kalite Yöneticiliği ve Temsilciliği görevini de üstlenmiştir. Şirketin Kurumsallaşma Süreçlerinde etkin rol oynamış TURQUALITY projesinin tüm şirketi içi organizasyonunu yürütmüş belgelendirme sürecinin başarıyla tamamlanmasına destek olmuştur. Yalın Üretim / Yalın Yönetim Kavramları ile de SİNBO ‘da tanışmıştır.
Dalgakıran Makine’deki İnsan Kaynakları Müdürlüğü süresince ikinci TURQUALITY projesini yürütme fırsatını bulmuştur. Organizasyonel Yapılanma, Stratejik Planlama, İş Tasarımlama çalışmalarını yürütmüştür. Birden fazla şirketin birleşiminde başarılı bir norm kadro ve personel hareketleri planlaması (kariyer ve yedekleme planları ) ile hiç personel kaybı yaşamadan reorganizasyonun gerçekleşmesini sağlamıştır. Hedeflerle Yönetim ve Performans Sistemi, Ücret Sistemi, Öneri ve Ödül Yönetimi Sistemlerinin kurulmasını sağlamıştır. Dalgakıran Akademinin kurulması için ön hazırlık çalışmalarında bulunmuştur. Yalın Yönetim ve Üretim Sistemleri çalışmalarında aktif olarak çalışmış, eğitim programlarının yürütülmesinden sorumlu olmuş ve Kaizen projelerinde görev almıştır.
İnsan Kaynakları Müdürü olarak iş yaşamını Enerji Sektörünün güçlü firmalarından olan KESİR’de tamamlayan Olcay BAYTAN, burada da Organizasyonel Yapılanma, Stratejik Planlama, İş Tasarımlama, İnsan Kaynakları Sistemlerinin tüm fonksiyonlarının kurulması ve sürdürülmesi, Ücretlendirme Sistemlerinin Kurulması görevini yürütmüştür.
Çalıştığı pek çok şirkette İnsan Kaynakları Uygulamalarının, elektronik bilgi sistemlerine aktarılması sağlayarak, bilginin düzenli ve verimli bir şekilde işlenmesi, her an güncel ve ulaşılabilir şekilde raporlanabilir olmasına özen göstermiştir.
2013 yılında Erickson Ekolü ile tanışıp Koçluk Eğitimini tamamladı. Halen KOÇ’ luk alanında eğitim ve deneyim sürecini devam ettiren Olcay BAYTAN, ICF Türkiye ve ICF Global üyesi olup, bilgi ve tecrübelerini Rönesans çatısı altında paylaşmaktadır.

Ödeme Koşulları ve İndirim Alternatifleri
Program Bedeli; 1.400,00 TL + KDV (%18)
Eğitim bedeline uygulama örnekleri ile birlikte ders kitapları, coffee-break ikramlar ve öğle yemeği dâhildir.

  • 2 kişi katılımlarda; % 5, 3 – 6 kişi katılımlarda; % 10 indirim uygulanmaktadır.

Yayın
Katılımcılarımıza hem eğitimi takip edebilme, not alabilmek hem de ileride gözden geçirebilmeleri için Rönesans tarafından özel hazırlanmış kitaplar ve uygulama örnekleri verilecektir. Ayrıca www.ronesansakademi.com portalına kullanıcı adı: ad_soyad, şifre: xxx  yazarak girebilir ve eğitim süresince derslerin takip edilebildiği, sınıf içi mesajlaşmaların yapılabildiği sanal sınıf ortamından yararlanabilirler.



Kayıt Formu









       

EĞİTİM KATALOĞU